Om Fremad Valby

Lidt om Fremad Valby
Siden 1904 har Fremad Valby været lokalområdets fodboldklub og fra 1960 har håndbold været en del af foreningen. Vi er en af Københavns og landets største fodboldklubber, og har Københavns største kvinde/pigeafdeling i fodbold (2019).

Vi optager medlemmer fra 2-5 år på vores efterspurgte SMØLFE-hold (såvel fodbold/motorik og gymnastik), og du er mere end velkommen til at møde op lørdag formiddag i Bevægelseshuset, hvor det summer af aktivitet.

Er du pige eller dreng og kunne tænke dig at dyrke fodbold eller anden idræt i Fremad Valby, så gå ind på Holdoversigten og find kontaktoplysninger på det hold, der passer dig.

Fremad Valby har hold indenfor Fodbold-fitness M/K samt et mandagshold for 60+ fodboldspillere, og i samarbejde med Fyshuset Valby har vi vores FC Prostata og FC Parkinson fodboldhold, samt vores store motionshold,  Aktiv4Ever. Endelig har vi også svømning for begyndere på programmet

Bevægelseshuset, der er taget i brug i 2001, er med sine 999 kvm. rammen for Fremad Valbys mere end 1600 medlemmer og udgør idrættens forsamlingshus i Valby.

Vi har herrehold i Danmarksserien og vores bedste kvindehold spiller i Kvindeserie Øst.

Fremad Valby har gennem årene været kendt som en breddeklub med en stor ungdomsafdeling og et førstehold, der tidligere har været oppe at snuse til divisionsfodbold, og som nu er placeret lige uden for divisionsrækkerne. Gennem de sidste 4-5 år har klubben oplevet en stor medlemstilgang, og har samtidig arbejdet med at etablere en udviklingsmodel for vores børne- ungdomsafdeling.

Fremad Valby ønsker at udvikle breddeklubs-begrebet, så det også omfatter klubbens evne til at understøtte udviklingen af klubbens bedste spillere så disse oplever, at deres talent udvikles og at det samtidig er sjovt at gå til fodbold.

Fremad Valbys vision er at tilbyde områdets bedste rammer for udvikling og fastholdelse af klubbens børne- og ungdomsspillere

Klubben har p.t. tre sportslige ungdomskoordinatorer ansat, der følger udviklingen i børne- og ungdomsafdelingen tæt, og som er primus motor i etableringen/opbygningen af den udviklingsmodel, der skal forankres i Fremad Valby

Værdier
Fremad Valby ønsker at være en klub, hvor alle skal have mulighed for at spille fodbold, og hvor det gennem fodboldfaglig udvikling og socialt fællesskab skal være sjovt at spille fodbold.

Vi tager socialt ansvar og er en aktiv medspiller i lokalområdet og stiller vores ressourcer til rådighed.

Vi ønsker at medlemmerne får en langvarig tilknytning til klubben og at medlemmerne derigennem får lyst og interesse i at varetage opgaver på frivillig basis.

Vi ønsker at blive anerkendt som en klub, der udviser fair play og respekt for andre hold, spillere samt dommere.